Er der nogen måde at behandle misfarvning af overlæben på?

Valerie Monroe Q: Jeg har en svag, mørk misfarvning på min overlæbe; hvad er det, og hvordan kan jeg slippe af med det?



TIL: Mine seks mindst yndlingsord fra enhver læge: 'Jeg ved ikke, hvad det her er.' Heldigt for dig, Deborah Sarnoff, MD, klinisk lektor i dermatologi ved New York University Medical Center, har nogle ideer om, hvad der kan forårsage dit problem. Det kan være hormonrelateret: Cirkulerende østrogen, enten dit eget eller fra østrogenerstatningsterapi, når det kombineres med soleksponering, kan forårsage den form for misfarvning, du beskriver. Eller det kan være forårsaget af betændelse på din overlæbe, hvis du har haft akne eller en hårfjerningsbehandling (som voksning eller pincet), som kan forårsage mørkere hud, når den udsættes for sollys, især hos personer med mørkere hud.

Bundlinie: En creme, der indeholder hydroquinon eller kojicsyre (såsom La Roche-Posay Mela-D Dark Spots, $45) sammen med en topisk retinoid (som receptpligtig Renova) og mild håndkøbshydrocortisoncreme kan falme misfarvningen efter omkring seks ugers natlig brug. Men intet vil virke, medmindre du også bruger solcreme religiøst.



Som en påmindelse skal du altid konsultere din læge for medicinsk rådgivning og behandling, før du starter et program.

Interessante Artikler